Rechtsgebieden

Contracten en algemene voorwaarden

Contracten afsluiten, verlengen en beëindigen

Gaat u een contract afsluiten of verlengen? Het inwinnen van juridisch advies is een must. Niet alleen zijn contracten er in veel soorten en maten, ook de kwaliteit loopt sterk uiteen. Schenkeveld Advocaten begrijpt wat u van uw advocatenkantoor verwacht: contracten die u een zo sterk mogelijke uitgangspositie bieden en uw belangen bewaken, juist ook bij onvoorziene omstandigheden. Ook voor contractbeëindiging staan onze advocaten u daadkrachtig bij.

De contracten van Schenkeveld Advocaten

• Handelsovereenkomst
  • Koopovereenkomst
  • Financieringsovereenkomst
  • Pandakte
  • Borgstelling
  • Overeenkomst van opdracht
  • Bemiddelingsovereenkomst
  • Franchiseovereenkomst
  • Agentuurovereenkomst
  • Distributieovereenkomst
  • Aandeelhoudersovereenkomst

Algemene voorwaarden: hoe sterk zijn die van u?

Als ondernemer weet u dat goede algemene voorwaarden het fundament zijn voor een goede bedrijfsvoering en gezonde onderneming. Met de juiste voorwaarden dekt u onnodige risico’s af en voorkomt u kostbare claims. Klinkt eenvoudig, maar in de praktijk worden tekortkomingen vaak te laat ontdekt. Hoe zit het eigenlijk met uw algemene voorwaarden: Zijn ze wettelijk, volledig én actueel? Hanteert u ze op een manier dat ze daadwerkelijk van toepassing zijn?

Schenkeveld Advocaten behoedt u voor de valkuilen en helpt u bij het opstellen, beoordelen en hanteren van uw algemene voorwaarden. Meer weten? Stel uw vragen aan een van onze advocaten.